Sector antreprenorial

Sectorul 1 este centrul economic al capitalei, și trebuie să devină motorul unei economii regionale active, ca vârf al inovației și antreprenoriatului, un centru de dezvoltare tehnologică și competență de business. Dezvoltarea economică trebuie să fie însă echilibrată, axată pe zone de dezvoltare bine integrate urban, cu implicarea cât mai activă a tuturor rezidenților.

Ca centru regional cu consumatori pretențioși sectorul 1 poate susține economia (verde) regională dar și comunitățile locale și sănătatea rezidenților, prin piețe agro-alimentare incluzive, cu o ofertă diversă, cu acces pietonal, un adevărat și primitor spațiu comunitar.

România trebuie să devină un stat competitiv economic în care administrația publică locală va trebui să își asume rolul de liant și facilitator pentru ca mediul antreprenorial să devină competitiv, inovator și dinamic.

Pilonii dezvoltării competitive sunt resursa umană, capitalul și productivitatea. Antreprenoriatul este esența modelului nostru economic și este cea mai sustenabilă sursă pentru crearea de valoare în economie și societate. O cultură antreprenorială autentică și performantă creează pentru stat nu doar resurse și rezultate, ci dezvoltă în oameni autonomia, responsabilitatea și curajul.

Sectorul 1, un HUB de afaceri

Susținem înființarea unei structuri care să gestioneze strategia de dezvoltare economică și industrială, să sprijine antreprenoriatul și mediul de afaceri și să funcționeze ca un singur punct de interacțiune pentru companiile mici și mijlocii, având printre obiective facilitarea și debirocratizarea interacțiunii cu mediul de afaceri.

Această măsură se va baza pe analiza performanței actualului incubator de afaceri al Sectorului 1, “Excellence 1” și pe bunele practici din capitalele europene și districtele în proximitatea zonelor periurbane industriale.

Echipa dedicată va oferi:

  • Consultanță pentru relația între întreprinderile mici și mijlocii și instituțiile statului, în primul rând pentru obținerea avizelor de funcționare (ISU, Gardă de Mediu);
  • Sprijin pentru investitorii noi care vor să deschidă o afacere în Sectorul 1;
  • Analiza cerințelor de calificare și resurse umane și relaționarea agregată cu instituțiile de învățământ din sector și autoritățile administrației publice centrale relevante;
  • Centralizarea și digitalizarea comunicării cu administrația locală, prin procese de e-guvernanță, care să permită o relaționare mai bună cu cetățenii și companiile;
  • Îmbunătățirea comunicării cu mediul de afaceri și cetățenii prin rețele sociale, evenimente online și offline.
  • Programul de digitalizare al administrației publice a Sectorului 1 este fundamental pentru oferirea unor servicii de calitate către IMM-uri și va avea ca obiective relevante:
  • Simplificarea interacțiunii mediului de afaceri cu administrația publica locală (emiterea de autorizații, certificări, avize);

Crearea unei platforme de interacțiune a administrației locale, în calitate de consumator de produse și servicii, cu firmele interesate de a presta astfel de servicii pentru administrația locală.

Cele mai frumoase piețe din București

Este necesară regândirea piețelor și a eficientizării rolului lor de integrare a producătorilor agroalimentari, în special al celor mai mici, cu accent pe stimularea asocierii și pe îmbunătățirea accesului la investiții.

De asemenea, este necesară eficientizarea procesului de emitere a autorizațiilor temporare pentru evenimente locale, celor de tip food truck etc, precum și crearea unei certificări de calitate a producătorilor agricoli, atât pentru produse, cât și pentru producție și stocare.

Ne vom implica activ în combaterea evaziunii fiscale prin introducerea produselor de import în circuitul de comercializare nefiscalizat destinat producătorilor locali. Strategia în domeniu și activitatea piețelor agro-alimentare din Sectorul 1 vor fi auditate periodic în parteneriat cu asociațiile de producători regionali și, după caz, asociații ale consumatorilor.

Politica industrială în Sectorul 1 și zonele periurbane limitrofe

Primăria Sectorului 1 trebuie să valorifice oportunități de dezvoltare în relație cu nevoile administrației publice locale și paradigma economiei circulare prin:

  • Promovarea oportunităților de afaceri ale economiei circulare și EU Green Deal (ex. reutilizarea materialelor și reciclarea deșeurilor produse de companii și rezidenți, ateliere de montaj și reparații, de exemplu pentru autovehicule electrice și infrastructură asociată, parteneriate pentru inovație și dezvoltare de tehnologii sustenabile împreună cu mediul academic);
  • Introducerea în cadrul procesului de achiziție pentru administrația publică locală a Sectorului 1 a unui criteriu de circularitate și decarbonificare a economiei locale.

Politica pentru companii

Servicii publice pentru cetățenii Sectorului 1!

Acest subiect reprezintă unul dintre cele mai sensibile moșteniri ale administrațiilor de până acum din București. Ce ne-am propus:

  • Fundamentarea (în urma unei dezbateri publice adevărate) și implementarea unei politici publice adecvate în ceea ce privește modul de organizare a serviciilor publice, inclusiv raportul dintre cele furnizate de Primăria Sectorului 1 și cele externalizate;
  • Introducerea indicatorilor de performanță pentru toate serviciile publice, indiferent de forma de gestionare și publicarea periodică ai acestora – cel puțin anual. Indicatorii de performanță trebuie să reflecte atât eficacitatea furnizării serviciilor (calitatea serviciului, accesul la serviciu, satisfacția consumatorului), cât și eficiența acestora (resurse umane, materiale, financiare utilizate pentru un anumit nivel de calitate al serviciului);
  • Implementarea open data pentru indicatorii precizați în ISO 37120- Indicatori de performanță pentru serviciile orășenești și calitatea vieții;
  • Implementarea standardului ISO 37001:2016 privind sistemele de management anti-mită;
  • Implementarea de mecanisme eficace de planificare participativă a nivelului calitativ al furnizării serviciilor publice – la care să participe cetățenii în calitate de consumatori/contribuabili, precum și entitățile direct interesate, prin crearea de grupuri consultative cetățenești și responsabilizarea administrației publice locale;

Transparența totală a activității de gestionare a serviciilor publice, prin publicarea contractelor (ex. contractele de achiziții publice ce depășesc valoarea de 10000/25000 Euro).